„Skosztujcie i zobaczcie, jak dobry jest Pan” – utwór Pawła Bębenka ma już 30 lat!
Kompozycja Pawła Bębenka do Psalmu 34 „Skosztujcie i zobaczcie, jak dobry jest Pan” była pierwszym utworem w jego bogatym już dorobku. W tym roku mija 30 lat od jej powstania. 4 czerwca w Świątyni Opatrzności Bożej usłyszymy premierowe wykonanie Oratorium ku czci św. Stanisława Papczyńskiego, skomponowane przez tego twórcę.
Pobierz e-zaproszenie na Oratorium ku czci św. Stanisława Papczyńskiego
Paweł Bębenek – dyrygent, kompozytor, wokalista. Ukończył Podyplomowe Studia Chórmistrzostwa i Emisji Głosu na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, jest członkiem Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych.
Od lat komponuje muzykę liturgiczną i sceniczną. Jego dzieła znalazły się w kilku śpiewnikach, m.in. Niepojęta Trójco, Canticum Novum i XLI wyd. Śpiewnika Kościelnego ks. J. Siedleckiego oraz na płytach takich, jak Msza o Miłosierdziu, Maranatha, Alle psallite. Jest autorem muzyki do musicalu Zazdrosna Miłość oraz spektaklu Żywot świętej Kingi. Bez zmian: Komponuje muzykę liturgiczną i sceniczną. Jego dzieła znalazły się w kilku śpiewnikach, m.in. Niepojęta Trójco, Canticum Novum i XLI wyd. Śpiewnika Kościelnego ks. J. Siedleckiego oraz na płytach takich, jak Msza o Miłosierdziu, Maranatha, Alle psallite. Jest autorem muzyki do musicalu Zazdrosna Miłość oraz spektaklu Żywot świętej Kingi.
Po jego utwory sięgają schole i chóry na całym świecie, m.in. Schola Cantorum Gedanensis, Chór Katedry Moskiewskiej, Chór Metropolii Petersburga. Bez zmian: Po jego utwory sięgają schole i chóry na całym świecie, m.in. Schola Cantorum Gedanensis, Chór Katedry Moskiewskiej, Chór Metropolii Petersburga.
Współpracuje z wieloma osobami zajmującymi się muzyką dawną i liturgiczną, m.in. z Antonim Pilchem (Bractwo Lutni), Marcinem Bornus-Szczycińskim (Bornus Consort), Stanisławem Szczycińskim (Mikroklimat), Taivo Niitvägi (Linnamuusikud, Tallin), Andriejem Kotowem (Sirin, Moskwa), Aleksandrem Tomczykiem (Studium Musicae Cracoviensae, Kraków), ponadto z Chórem Centrum Myśli JPII oraz Płocką Orkiestrą Symfoniczną. Bez zmian: Współpracuje z wieloma osobami zajmującymi się muzyką dawną i liturgiczną, m.in. z Antonim Pilchem (Bractwo Lutni), Marcinem Bornus-Szczycińskim (Bornus Consort), Stanisławem Szczycińskim (Mikroklimat), Taivo Niitvägi (Linnamuusikud, Tallin), Andriejem Kotowem (Sirin, Moskwa), Aleksandrem Tomczykiem (Studium Musicae Cracoviensae, Kraków), ponadto z Chórem Centrum Myśli JPII oraz Płocką Orkiestrą Symfoniczną.
Współpracował także z muzykami z branży rozrywkowej: Marcinem i Janem Pospieszalskimi, Piotrem Baronem, Joachimem Menclem, Andrzejem Lampertem. Bez zmian: Współpracował także z muzykami z branży rozrywkowej: Marcinem i Janem Pospieszalskimi, Piotrem Baronem, Joachimem Menclem, Andrzejem Lampertem.
Jego zaangażowanie w środowisko muzyczne przy krakowskim klasztorze dominikanów zaowocowało wieloma wspólnymi celebracjami liturgii. Od kilku lat poświęca się prowadzeniu warsztatów muzyki liturgicznej w kraju i za granicą. Bez zmian: Jego zaangażowanie w środowisko muzyczne przy krakowskim klasztorze dominikanów zaowocowało wieloma wspólnymi celebracjami liturgii. Od kilku lat poświęca się prowadzeniu warsztatów muzyki liturgicznej w kraju i za granicą.
https://liturgia.dominikanie.pl/